Oplossingen als u geen verbinding kunt maken met internet vanaf een computer
Probeer de volgende oplossingen.
- Start het toegangspunt opnieuw op (houd er rekening mee dat andere gebruikers het netwerk kunnen gebruiken).
- Controleer de status van het toegangspunt om na te gaan of het correct werkt. Raadpleeg de documentatie van het toegangspunt voor details.
- Als de computer geen signaal ontvangt van het toegangspunt, breng de apparaten dan dichter bij elkaar. Als er storing optreedt, zet de apparaten dan verder weg van andere apparatuur die elektromagnetische golven genereert of andere zendapparatuur.
- Mogelijk kunt u geen verbinding maken met een netwerk dat al verbinding heeft met te veel apparaten. Verklein het aantal apparaten in het netwerk, bijvoorbeeld door apparaten die u toch niet gebruikt uit te schakelen.
- Als er een conflict is tussen IP-adressen, kan de netwerkverbinding instabiel of onbeschikbaar worden. Geef elk netwerkapparaat een uniek IP-adres.
- Als er meerdere netwerkadapters zijn ingeschakeld, is het niet mogelijk om verbinding te maken met het netwerk. Schakel ongebruikte netwerkadapters uit.
- Als de computer en het toegangspunt niet op hetzelfde kanaal uitzenden, is geen verbinding mogelijk.
- Op computers met een Wi-Fi-adapter kunnen de beschikbare kanalen beperkt zijn. Controleer of de computer het kanaal gebruikt dat op het toegangspunt is ingesteld.
- Als u de SSID voor het toegangspunt niet kunt vinden, is de SSID op het toegangspunt mogelijk verborgen. Indien de SSID is verborgen, voert u de SSID en het wachtwoord rechtstreeks op de computer in.
- Voor Windows geldt dat u mogelijk geen verbinding kunt maken met het netwerk wanneer een netwerkbrug is gemaakt. Verwijder de netwerkbrug.